5 tipp a tavaszi fáradtság leküzdésére!



Tavaszi megújulás az Activallal! 5 tipp a tavaszi fáradtság leküzdésére

 

 

Minden évben nagyon várjuk a tavaszt, végre hosszabbak a nappalok, este már nem kell sötétben hazaérkezni. Örülünk az ébredező, megújuló természet csodálatos színeinek.

De sajnos a hóval, hideggel és esővel tarkított telet követően menetrendszerűen jelentkezik a tavaszi fáradtság is, van akinél előbb, van, akinél később.

 

tavaszi fáradtság tünetei mindannyiunknak ismerősek: levertség, fáradékonyság, gyengeség, kimerültség. Reggel kimerülten ébredünk, kevesebb munka után is fáradtnak, túlterheltnek érezzük magunkat.  Egyszóval: nem vagyunk a legjobb formánkban.

 

Mi is a tavaszi fáradtság oka?

 

A szakemberek azt szokták mondani, hogy ez nem egy betegség, hanem hiányállapot, tél végi kimerültség. Az előző nyáron felhalmozott tartalékokat feléljük, és napi táplálékból nem jut elegendő vitaminhoz, ásványi anyaghoz, nyomelemhez a szervezet.

 

Nézzük meg, mit tehetünk a leküzdése érdekében!

 

1. Mozogjon minden nap!

Télen amúgy is hajlamosak vagyunk kevesebbet mozogni, ami rontja immunrendszerünk teljesítményét. Kezdje a napot pár perces reggeli tornával, sétáljon jó nagyokat a friss levegőn, ha kisütött a nap!

 

2. Igyon sok folyadékot!

Bár az izzadás miatt nyáron jut leginkább eszünkbe pár pohár ásványvizet felhajtani, szervezetünknek ilyenkor is sok folyadékra van szüksége a helyes működéshez. Napi 2 litert igyunk – lehetőleg ásványvíz, gyógytea, frissen facsart gyümölcs- vagy zöldséglé formájában.

 

3. Járjon rendszeresen uszodába, ha teheti!

Ha már ott vagyunk, szaunázzunk is, ez ugyanis hatékony salaktalanító és immunerősítő hatású. Az izzadás során a szervezetből természetes úton távoznak méreganyagok, a szaunázás ezt a természetes folyamatot fokozza.

 

4. Táplálkozzon változatosan, kiegyensúlyozottan!

Fűszeres, zsíros falatok? Nehéz, kalóriadús ételek? Ezek helyett fogyasszon sok színes salátát, zöldséget és gyümölcsöt! A szakember külön kiemeli a narancssárga (például sárgarépa, sütőtök), zöld (spenót, sóska, káposzta) és lila (padlizsán, lila hagyma) zöldségek jelentőségét, hiszen ezek antioxidáns-tartalmuk miatt védenek a szabad gyökök támadásával szemben.

 

5. Pótolja a szervezet számára szükséges vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket!

Az Actival multivitaminok olyan komplex készítmények, melyek az általános vitamin-, ásványi anyag- és nyomelemhiányos állapotok megelőzésére szolgálnak.



vissza

© Copyright 2012 Béres Gyógyszergyár Zrt.

Increst Communication

Irány a webáruház

Webáruház

Tovább