EGÉSZSÉGTIPPEK

jóga - magazin

Otthoni mozgás – ezért válasszuk a jógát!

Mostanában előtérbe kerültek az olyan gyakorlatok, amelyeket otthon, eszközök nélkül is végezhetünk. A jóga legtöbb típusa ilyen. Lássuk az előnyeit!

A jóga gyökerei sok-sok évvel ezelőtti korba, Indiába vezetnek vissza. Egy olyan, több ezer éves rendszerről van szó, amely egyaránt hat a testre, a lélekre és az elmére, szervezetünk belső egyensúlyára és harmóniájára.

Ászanák, légzés, meditáció

Gyakran hiszik, hogy a jógához valamiféle különleges adottság szükséges, pedig ez nincs így. Noha tudása egy életen át fejleszthető, mélyíthető, az elkezdése nem igényel sem különleges hajlékonyságot, sem előképzettséget. Az oktató rá fog kérdezni arra, hogy van-e valamilyen mozgásszervi vagy egyéb panaszunk, és ennek megfelelően segít majd a megfelelő ászanák kivitelezésében (az ászanák a jógában használt testtartások megnevezése, maga a szó pedig belehelyezkedést, stabil, kényelmes pózt jelent), vagy ad könnyített feladatokat. A jógaórán előkerülnek a pránajáma névre hallgató légzőgyakorlatok és a meditációs gyakorlatok is. „Lényünk egységes egész, amellyel ekként is kell foglalkoznunk. Amikor a jógagyakorlatokat végezzük, hatással vagyunk az izmokra, amelyek a különféle gyakorlatok révén erősödnek és nyúlnak is. Hatunk a csontokra, amelyek a nyomás hatására szintén erősödnek. De fizikai szinten az erek, az idegek, a mirigyek, a nyirokáramlás, az emésztés, vagyis minden szervünk és szervrendszerünk edzés alá kerül. A rendszeres gyakorlás testi és lelki szinten is hat” – mondja Kovács Gyöngyi Naliní jógaoktató.

Az izmoktól a lelkünkig

Az ászanák nyújtják és megerősítik az izmokat, segítenek rugalmasan tartani az ízületeket és a gerincoszlopot, növelik a hajlékonyságot. Javítják a testtartást, segítenek ellensúlyozni az ülőmunka káros hatásait. Mint a legtöbb mozgásforma, a rendszeresen végzett jóga is jó hatással van az egészségünkre, és növeli állóképességünket. A rendszeres gyakorlás javítja a testtudatosságot, ami képessé tesz minket arra, hogy felismerjük, mire van szüksége a testünknek például a táplálék vagy a pihenés terén. A gyakorlatok megtanítanak bennünket relaxálni is, ez pedig megint csak visszahat a testre, segít a befeszült izmok, ízületek ellazításában. Az egyik legjobb lehetőség arra, hogy átmozgassuk magunkat, miközben ellazulunk és feltöltődünk.

Ha többet is megtudna a jógáról, és további mozgásformákról is szívesen olvasna, keresse fel a beresmozgas.hu oldalt!

Béres Egészség magazin – 2020. ősz/téli szám / szöveg: Csiki Judit
Fotó: Shutterstock.com
Közzétéve: 2021.03.16

EZT AJÁNLJUK

Béres Porcerő FORTE filmtabletta
Az ízületi porcok normál működéséért* - Lenyelést könnyítő bevonattal

Béres Porcerő FORTE filmtabletta

Étrend-kiegészítő készítmény
Megnézem

TOVÁBBI TARTALMAK

egészségtudatosság - magazin

Így lehetünk egészségesek a négy fal közt

2020.09.22
egészségtudatosság - magazin

Digitális oktatás és munka – mit szól ehhez a szemünk?

2020.09.27